Friday 28 September 2012

Cita cita

Assalamualaikum...selamat hari jumaat...kepada para pembaca yang dikasihi sekalian...apa khabar wahai teman temanku...

Balik dari makan selepas solat Jumaat, tiba tiba, teringat suatu kisah di zaman saya masih ke anak anakkan...yang mana saya rasa kita semua ada pengalaman yang sama...

Ingat lagi tak bila cikgu cikgu kita dulu tanya kita apa cita cita kita besar nanti...?

hahha..masa inilah masa yang meriah dalam bilik darjah, masing masing terpekik terlolong menyatakan cita cita masing masing..

oh ya...saat itu, cikgu tersebut mengedarkan borang biodata diri...kat bawah sekali dalam borang tu ada tiga kolum....haaa...kolum tulah yang menjadikan saya pening....sebab kene isi apa cita cita saya besar nanti...saat yang memeningkan rasanyer....

nak nak lagi kene tulis mengunakan pen...kan masa sekolah rendah kita kene guna pensil kan? boleh padam kalau tersalah tulis....

ni pakai pen....pergh...jantung saya pada masa tu, dup dup, dup dup, dengan kencang....tak tahulah sebab ape....mungkin excited sangat kowt...nak tahu apa saya tulis??

kolum pertama saya tulis; juruterbang, yang kedua saya tulis; doktor, dan yang terakhir saya tulis arkitek...

hmmm....menarik kan? well, that time I was just 10 years old...tak tahu apa apa tentang dunia....yang saya tahu pada masa tu ialah, keseronokkan....keseronokkan dalam berkawan....yelahkan, time tu kecik lagi...

kini lebih kurang 10 tahun saya meninggalkan alam kanak kanak tu...semakin kenal diri ini erti kehidupan...kehidupan sebagai manusia...sebagai seorang perantau....sebagai seorang Muslim....

orang orang disekeliling saya, banyak memberikan saya pengajaran tentang kehidupan...dan kini cita cita ku telah berubah...dan berazam untuk mencapai cita cita itu...

cita cita yang mana saya rasa, cita cita sebenar yang sepatutnya ada pada setiap lelaki Muslim....

cita cita ku itu ialah ingin menjadi seperti insan dalam gambar ini; yang mana saya rasa, insan ini insan yang paling bertuah....

nama insan yang comel lagi bulat ini ialah Omar....seorang mujahidin muda syria
beliau kehilangan ibubapanya didepan matanya...apabila ibubapanya dibunuh oleh
 tentera basyar al bangsat al Celaka al Jahannam


Para pembaca sekalian....anda hidup untuk apa?

rumah yang besar?

kereta yang besar?

duit yang banyak?

pangkat yang tinggi?

tanah yang besar?

tuan tuan dan puan puan...sampai pada masanya, kita semua akan mati...jadi apa salah jika kita bercita cita ingin mati...mati dalam semulia mulia keadaan..mati dalam mempertahankan akidah, agama dan inilah cita cita orang yang telah dibeli sepenuhnya oleh Allah...dengan syurga....kita tak nak ker???
kecik kecik dan main syahid syahid...kita? main pondok pondok...


orang kate. "kau ni poyo lah bro, pegang AK 47 pun belum tentu larat"


Come on lah....lebih baik orang yang nak syahid walaupun dia cacat dari pada insan yang sempurna tubuh badan tetapi derhaka pada Allah, derkaha pada mak ayah...

Para pembaca....tanya diri masing masing....WHAT IS YOUR ULTIMATE ASPIRATION..

tak lain tak bukan....perantau ini, hanya ingin mengingatkan kita tentang mati......

“Semua orang akan mati, mengapa takut dengan kematian. Jika saya diberikan pilihan samada untuk mati dibedil oleh helikopter Apache (milik tentera Zionis) ataupun akibat serangan jantung, saya memilih (untuk dibedil) oleh Apache”. Dr Abdul Aziz Al Rantissi


  have a nice weekend
oh ya...If you want to comment...go ahead...I don't care..seriously...

Assalamualaikum                

No comments:

Post a Comment